[O1] jak samodzielnie wymianić termostat - krok po kroku

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jarol
    Drive
    • 2009
    • 48

    [O1] jak samodzielnie wymianić termostat - krok po kroku

    Zamieszczone przez mzimno
    hubert78 napisał/a:
    Nie chcę się czepiać ale

    Cytat:
    - naciskanie hamulca przed każdym zakrętem


    Nie rozumiem (nie każdy czuję się pewnie na drodze lub nie zna trasy)
    Chyba że nie do końca dopowiedziałeś i chodziło Tobie o delikwentów ewidentnie przyśpieszających na prostej i zdecydowanie hamujących przed zakrętem , choć i tak uważam że jak ktoś daję ostro na prostej to nie ma co mu na dupie siedzieć

    [/b]


    Czuć się nie pewnie??
    Mam koleżankę, która przed każdym, ale to przed każdym zakrętem wciskała hamulec. Na klockach zrobiła w punto II aż 15 tys km.
    to ja pare razy widzialem taki model, ktory hamuje jadac 80-90 na prostej drodze gdy nic przed nim nie ma, nie ma ograniczenia predkosci ani naprawde nic, co by tego wymagalo
    malo, nie zwolni hamujac silnikiem wlasnie, tylko depcze w pedal, delikatnie bo delikatnie, ale swiatla mu sie zaswieca i reakcja, przynajmniej moja, jest taka, ze noga sama idzie na pedal, odruch, ze cos sie stalo
  • zgucio
    Rider
    • 2007
    • 691

    #2
    [O1] jak samodzielnie wymianić termostat - krok po kroku

    Witam

    Mam taką prośbe chciałem samodzielnie wymienić termostat w mojej octavi I ale zupełnie nie wiem jak się za to zabrać. Jeśli ktoś już to robił i wie w jaki sposób dokonać wymiany prosiłbym o opisanie tego w tym temacie. Szukałem w innych tematach ale nic takiego nie znalazłem.

    Posiadam octacie z listopada 1997 roku silnik 1.6 GLX 75KM (55KW) oznaczenie silnika AEE
    Mile widziane zdjęcia gdzie znajduje się wogóle ten termostat.
    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

    Komentarz

    • mroko
      Rider
      S_OCP Member
      • 2006
      • 659
      • Octavia II (1Z3)
      • BSE 1.6 MPI 102 KM

      #3
      Spuszczasz płyn chłodniczy wg poniższej instrukcji:

      Odkręcasz dwie śruby którymi przymocowany jest plastikowy króciec do bloku silnika. Króciec jest zakończeniem przewodu gumowego z płynem chłodzącym idącym od chłodnicy. I w tym miejscu właśnie znajduję się termostat. Nie jestem do końca pewnie ale u Ciebe to jest chyba z tyłu silnika. Bliżej rozrządu.
      Wyjmujesz stary termostat (jeżeli jest na oringu to może ciężko wychodzić). Wkładasz nowy termostat i oring (lub uszczelkę) zależy co jest. Przykręcasz króciec dwoma śrubami.
      Uważaj żebyś krzywo nie wkręcił śrub w blok silnika i dokręcić ich z czuciem żeby nie połamać plastikowego króćca.
      Następnie nalać płynu chłodzącego wg instrukcji:

      I zrobione

      [ Dodano: Sro 21 Lis, 07 11:45 ]
      Właśnie znalazłem zdjęcie gdzie masz termostat. Na pewno jest z tyłu silnika.
      Załączone pliki
      Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

      Komentarz

      • zgucio
        Rider
        • 2007
        • 691

        #4
        dzięki będzie troche roboty ale spróbuje może sie uda.
        Czyli pasowałoby żeby nalać też nowego płynu.

        Mam jeszcze jedno pytanie czy termostat ma jakiś wpływ na silnik czy odpowiada tylko za to żeby dochodziło ciepłe powietrze do wnętrza samochodu
        ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

        JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

        Komentarz

        • JanuszSz
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2835
          • Superb II combi (3T5)

          #5
          zgucio, Głównym zadaniem termostatu jest doprowadzenie silnika do optymalnej temperatury pracy,czyli zamknięcie "małego obiegu chłodzenia" po rozruchu a potem po nagrzaniu otwarcie pełnego obiegu i utrzymywanie właściwej temperatury.Przy okazji sprawia,że wnętrze samochodu szybciej się nagrzewa.
          Zbilansowana dieta to piwo w obu dłoniach.

          Komentarz

          • zgucio
            Rider
            • 2007
            • 691

            #6
            a co sie stanie jeżeli nie będzie odpowiednia temperatura?? Bo nie wiem jak długo jeżdziłem z zepsutym. wskazówka dochodzi do 1/4 a nie do połowy jak zawsze.
            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

            Komentarz

            • -Piotr-
              L&K
              S_OCP Member
              • 2006
              • 1018
              • Octavia III (5E3)
              • CHPA 1.4 TSI 140 KM

              #7
              Zamieszczone przez zgucio
              a co sie stanie jeżeli nie będzie odpowiednia temperatura?? Bo nie wiem jak długo jeżdziłem z zepsutym. wskazówka dochodzi do 1/4 a nie do połowy jak zawsze.
              Samochód będzie więcej palił, no i będzie Ci zimniej w kabinie. O kondycję silnika się nie martw. Przeważnie tak bywa, że jak termostat kończy swój żywot to wskazówka właśnie w tym położeniu znajduje się w czasie jazdy.
              O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
              KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
              O III czarna liftback - reaktywacja

              Komentarz

              • zgucio
                Rider
                • 2007
                • 691

                #8
                a co z tą wymianą płynu zostawić stary czy wlać nowy? Czy będzie to miało jakiś wpływ na nowy termostat?
                ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                Komentarz

                • -Piotr-
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1018
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  Dużo zależy w jakim jest stanie-temperatura zamarzania, i kiedy był ostatnio wymieniany. Jak nie masz pewności zwłaszcza przed zimą możesz go wymienić. Płyn G12- koncentrat 1L to wydatek ok. 25 PLN. Nie ma wpływu na termostat stan płynu chłodniczego. Chyba, że jest tam tylko sama "twarda" woda. Kamień wszystko wykończy.
                  O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                  KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                  O III czarna liftback - reaktywacja

                  Komentarz

                  • zgucio
                    Rider
                    • 2007
                    • 691

                    #10
                    ok dzięki
                    ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                    JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                    Komentarz

                    • atbrtr2
                      Drive
                      • 2007
                      • 54

                      #11
                      olej ajk bys zlal to tez bys go puzniej wlal spowrotwm?? ja jetsem za tym ze plyn, olej itp. raz spuszczony trza zastapic nowym.
                      RTR
                      Nic Tak Nie Boli Jak Zlamane Serece.

                      Komentarz

                      • -Piotr-
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1018
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Olej silnikowy to co innego. W czym może zaszkodzić ponowne użycie np. półrocznego płynu chłodniczego?
                        O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                        KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                        O III czarna liftback - reaktywacja

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Radze ci odrazu kupic kruciec jak bedziesz zakładał termostat bo napewno bedzie w srodku pekniety.

                          Co do wymiany w AEE jest ona banalna Odkrecasz korek od zbiornika , potem odkrecasz kurek po prawej stronie chłodnicy który jest nadole i płyn wylewa sie do zbiornika który podłożysz pod tym kórkiem.
                          Potem z boku bloku silnika u góry może blizej srodka(prawy bok od strony skrzyni biegów) po prawej stronie masz kruciec przykrecony na dwie srubeczki które trzeba odkrecić i juz masz termostat na wieszchu.
                          najczęsciej w AEE wina że termostat sie zawiesił jest wina kruciec który wsrodku ma taki wspornik do igły termostatu która o niego sie opiera i ta igła poprostu łamie (wypycha) ten wspornik.

                          [ Dodano: Czw 22 Lis, 07 13:36 ]
                          Na tej fotce co podał kolega mroko, w tym miejscu w silniku aee nie ma termostatu
                          jest tam gdzie ja napisałem.

                          tu masz fotke jak wyglada kruciec. : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?p=66008#66008

                          [ Dodano: Czw 22 Lis, 07 13:43 ]
                          Zamieszczone przez mroko
                          Na pewno jest z tyłu silnika.
                          w aee nie jest ztyłu silnika :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech

                          Rysunek pod spodem gdzie jest kruciec zaznaczone na czerwono.
                          Załączone pliki
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • mroko
                            Rider
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 659
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            A myślałem że z tyłu , bo zwykle VW robi tak że termostat jest przy pompie wody. Mogłem nie pisać że na pewno bo nie byłem do końca pewien. Ale mam nadzieję że kolega zgucio znalazł termostat bez problemu.
                            Rozum każdy ma, ale nie każdy go używa.

                            Komentarz

                            • zgucio
                              Rider
                              • 2007
                              • 691

                              #15
                              termostat znaleziony wykręcony i zaczęły się schody. Oprócz termostatu kruciec do wymiany (drut od termostatu wbił się w niego że nie da rady ruszyć) ale to nic tylko 9 zł.

                              Gorszy problem jest z tym że jedna śróba wyszła elegancko natomiast w drugiej wykręcił się gwint i kaplica nowa obudowa najtaniej 100zł

                              Samochód odstawiłem do znajomego mechanika ma zobaczyć czy nie da rady przewiercić na wylot i skręcić tego żeby było dobrze

                              tak to jest jak przez 10 lat nie ruszało się nic bo było dobrze
                              ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                              JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                              Komentarz

                              • daneczek76
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2006
                                • 3642
                                • Toyota

                                #16
                                Zamieszczone przez zgucio
                                termostat znaleziony wykręcony i zaczęły się schody. Oprócz termostatu kruciec do wymiany (drut od termostatu wbił się w niego że nie da rady ruszyć) ale to nic tylko 9 zł.
                                dobrze mówiłem że kruciec do wymiany to norma w tym silniku miałem to samo kiedyś jak miałem aee i kolega w seacie tez tak miał.

                                [ Dodano: Pią 23 Lis, 07 09:58 ]
                                Włóż termostat przed włożeniem do silnika w kruciec ten nowy i sprawć czy idealnie pasuje i czy szczelnie zamyka , bo ja kiedys 2x wymienialem bo lekko przpuszczał wode nowy i silnik sie niedogrzewał. PZDR
                                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                                Komentarz

                                • zgucio
                                  Rider
                                  • 2007
                                  • 691

                                  #17
                                  OK JUŻ PO ZABIEGU WSZYSTKO ZŁOŻONE WKRĘCONA ZOSTAŁA GRUBSZA ŚRUBA I TRZYMA ELEGANCKO TEMPERATURA JUŻ NORMALNA TAK JAK POWINNA BYĆ WSKAZÓWKA NA POŁOWIE

                                  PŁYN TEŻ WYMIENIONY A CO TAM TYLKO 25 ZŁ
                                  ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                  JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                  Komentarz

                                  • flyski
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 153
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AQY 2.0 MPI 115 KM

                                    #18
                                    Pozwólcie że się podłączę do tematu.
                                    Wiecie może gdzie w silniku 2.0 AQY znajduje się termostat i czy są jakieś większe problemy z wymianą w tym silniku?
                                    Sam termostat kupiłem i jest inny niż w 1,6 AEE (który wymieniałem w Felicji oczywiście razem z tym pękającym plastikowym korpusem)
                                    [O1 - 2.0 AQY silver ]
                                    [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                                    Komentarz

                                    Pracuję...